Everyday micropleasures ♥

Everyday micropleasures är för mig små roliga saker som jag unnar mig själv för att belöna mig själv eller att göra min vardag lite ljusare när det känns lite tufft.
Det kan var allt från att stänga in mig själv i mitt rum, sätta på Sex and the City the movie och dricka en kopp gott thé, till att bara sitta ute i solskenet en stund och bara vara^_^
Jag rekomenderar alla att kanske göra en sak som gör dig riktigt lycklig varje dag!
Jag skriver själv en sorts "micorpleasure" dagbok där jag skriver upp alla saker som gjorde mig lycklig under dagen så att jag uppskattar saker mer och det håller även negativa tankar bort även om de har en tendens att smyga upp på en ibland..
"Try to think positive"

Negative thoughts attract negative things. Har ni lagt märke till det någon gång? Ju mer negativt man tänker ju sämre går det för en.. Jag har läst en bok som heter "the secret", där man lär ut att man ska lära sig själv att alltid bara tänka positivt och försöka att ta bort alla negativa tankar som drar till sig allt det dåliga som händer en.
vision board

vision board by fashionablypetite featuring patent leather pumps
Ett annat tips är att göra en "vision board" ett slags kollage som representerar saker man vill ha eller mål man vill nå i framtiden. Att ha den framme hjälper en att se framåt hela tiden för man har ser saker i sin "vision board" som man kan "checka av" eller ta bort för att lägga till andra mål,drömmar och saker. Man utvecklas hela tiden och samma med personliga mål och drömmar^_^
Anledningen till att jag skrev detta inlägg var för att jag kände att jag behövde skriva av mig själv lite för att kunna se framåt och se det positiva i saker och ting. Ibland så är det lättare att se det framför sig och läsa det istället för att bara tänka på det i huvudet. På det här sättet så kan jag nå flera och kanske inspirera mina läsare och på det sättet "pay it forward" ^_^



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback