LCHF

Idag är fösta dagen jag testar dieten LCHF = Low Carb - High Fat nästan som atkinson och south beach men mer strikt. Har en vän som har hållt på med denna diet och det funkar. Från det jag har kännt i dag så tycker jag att det funkar! Man håller sig mätt länge och blir inte trött^_^
LCHF går ut på att man utesluter allt socker och stärkelse i sin kost, vilket gör att man äter det som är "naturligt" utan en massa tillsatser och kemikalier som gör maten onyttig.
Frukost: Fuskade och åt mackor i brist på fantasi så det blev en mjukstart vid lunch istället
Lunch: Stekta kyckling filéer, avocado, feta ost, jordnötter och lite bea sås
Middag: Laxsoppa gjord på cremefraiche med olika grönsaker
Har fuskat lite med pytte lite glass men jag ska försöka hålla mig..känner inget sötsug men det har blivit en liten ovana nu i sommar att ta lite glass efter maten i sommar för att det varit så varmt:)
Kommer att uppdatera hur det går och ska försöka ta upp träningen igen inför hösten, wish me luck!!!!


Jag håller tummarna för dig Lora! :D Ett tips är att läsa allt du kommer åt på nätet, plus alla recept du hittar, för brist på fantasi leder till att man äter det som finns haha I know!



Lycka till, tack för sommaren! Kramis

2011-08-07 | 21:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback