Cherryblossom ♥ Wonderfull day!!

I dag hade jag en helt underbar dag!!! Dagen börjar med världens bästa väder och en mysig morgon promenad med älsklingen Timo. Nu när det är ljust ute så är han jätte morgonpigg^_^
Efter det så bär det av in till stan men min vän J, vi har bestämt att åka in till stan för att kolla på de jätte fina blommande körsbärsträden i Kungsträdgården. V i tog en massa foton, tog några med min men  vi tog fler bilder med Js system kamera... så det kommer fler bilder sen när hon har skickat dem till mig:)
Det är verkligen mäktigt hur vackert det är när dessa träd blommar!
'
Jag poserar på plattan^_^
Taget under ett av träden^_^
Vid halv ett så skildes vi åt för att jag hade tid för en ansiktsbehandling på Gilda skolan som ligger på  Sveavägen. Ansiktsbehandlingen jag hade bokat kallas AHA-behandling, vilket innebär att man använder en lätt syra föra att få bort döda hudceller som kan täppa till porer och orsaka orenheter i huden. Låter lite läskigt att använda syra på huden men det blir lite som en kemisk peeling och då försvinner även fina linjer i huden eftersom man tar fram mycket yngre hud:)
Gilda skolan är en "Beauty School" och de har även elevbehandlingar, det är sådan som jag bokat, det blev en "AHA-behandling special" .. som en vanlig AHA behandling men med lite extra pyssel som extra lång ansikts/ ryggmassage, porrengöring och brynformning på en 1timma och 30min. Ord kan inte beskriva hur härlig massagen var, det enda som var lite jobbigt var själv AHA-syran som sved lite och nu så får jag inte sola på ett tag för att huden är extra känslig. Det hela gick på 410kr är helt ok när man vill skämma bort sig lite men ska nog göra en till behandling till hösten då solen inte är så himla stark. Funderar även starkt på att ögonfrans förlängning som är så populärt... vi får se...
Anyway, jag rekommenderar Gilda skolans elevbehandlingar jätte varmt, inte bara för de bra priserna men för att det känns lite lyxigt. Eleverna är propert klädda i vita rockar, håret i knutar och elegant sminkade... har varit på andra elevbehandlingar förrut t.ex på Axelsons där det inte såg lika proffsigt ut på Gildas. Det känns lyxigt av att bara komma in i behandlingsrummet där allt är vit och det spelas lugn musik i bakgrunden.
Gilda skolan får 5 utan 5 möjliga pussar
Ha en bra kväll nu mina kära!!!!


Va vackert med blommorna,jag ska också göra en sån där peeling, kanske vi kan göra det tillsammans nån gång?

2011-04-30 | 10:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback