Naken scanner/kamera?

Hmm jag läste en intressant artikel i aftonbladet i dag om att de kommer att ha två olika sätt att kontrollera passagerare när de kommer till flygplatserna i Usa. Det finns även i vissa länder i europa.
Nämligen antingen en sorts nakenkamera som ser igenom alla kläder och visar hur man ser ut helt naken..
eller en grundligare visitering av vakt, ungefär att vakten tar dig på hela kroppen för att känna efter om du gömmer något under kläderna..
Jag vet inte vad jag tycker är värst.. vet faktiskt inte vad jag skullle välja... både känns lite förnedrande även om det gäller för säkerhetens skulle. Nakenkameran/ scannern visar kanske inte ansiktet men det syns om man har piercingar, implantat och man ser hela könet...
En man i Usa vägrade göra en "skrevkontroll" och vart eskorterad bort från flygplatsen av poliser, det låter verkligen jätte läskigt
De har ändrat det här för att göra det säkrare nu när det närmar sig alla dessa stor helger, vi får se hur det går:-S
Vad tycker ni är värst?? Nakenscanner eller "grundlig" kropps visitering??
XOXO
fashionablypetite


fin blogg du har :D

kramar Nathalie**

2010-11-24 | 22:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback